​Teknologisk Instituts uddannelse i Facilities Management

Uddannelsen er landets mest dækkende og komprimerede efteruddannelse i Facilities Management (FM). 

Kort om uddannelsen

​Den består af 4 moduler af 3 dage – 1 eksternat og 3 internater – og en efterfølgende skriftlig og mundtlig eksamen. Håndbog i Facilities Management v/professor Per Anker Jensen er det teoretiske udgangspunkt for uddannelsen. Som en del af den samlede kursuspakke får deltagerne desuden PDF-udgaver af alle kursets præsentationer, samt værktøjer introduceret i undervisningen af kursuslederen og de 14 gæsteforelæsere. Endvidere får deltagerne relevant litteratur, i form af vejledninger, rapporter m.m., der er tilgængeligt på nettet.

Uddannelsen dækker alle hovedområder indenfor FM med fokus på FM som en ledelsesdisciplin. Deltagerne har gennem de 18 år, uddannelsen har været udbudt, været en god blanding af offentligt og privat ansatte med meget forskellige uddannelsesmæssige og erfaringsmæssige baggrunde, samt meget forskellige ansvarsområder i deres virksomheder. Dermed bidrager deltagerne med mange forskellige vinkler, hvilket i høj grad bidrager til 12 værdifulde dage.

Eet har deltagerne til fælles

Deltagerne er folk der allerede har vist deres værdi i deres respektive virksomheder. De deltager både for at give og modtage inspiration til deres fremtidige indsats indenfor FM. Som en del af forberedelsen til den fremtidige indsats skal deltagerne alle udforme en individuel, implementér opgave til virksomheden.

Uddannelsen er rettet mod alle der uanset faglige baggrund, erfaring og nuværende position allerede arbejder med Facilities Management eller har planer, eller ønsker til i fremtiden at komme til at arbejde med Facilities Management.​

Følgende gæsteforelæsere er tilknyttet uddannelsen

  • Flemming Wulff Hansen, Chef for Strategiske Indkøb, Heimstaden
  • Inger Ravn, Arkitekt m.a.a./MBA, Spacepro og Ørested
  • Jakob Hermansen, Digitaliseringskonsulent, Københavns Ejendomme og Indkøb
  • Jes Mejlby Jørgensen, Partner, Faarup og Partners
  • Lasse Flemming Beck, Senior Category Manager, Facility Management, Danske Bank
  • Martin Elling, Commecial Director, Mycometer A/S
  • Preben Gramstrup, Ejer, FM3
  • Sonja Soenke Eli, Ejer, AboutPeople

  • Susanne Balslev Nielsen, Ekspertisechef i Facilities Management, NIRAS A/S
  • Thomas Nissen, Global Director, Integrated Facility Solutions, Tetrapak
  • Thomas Witterseh, Global Director, Integrated Facility Solutions, Tetrapak,
  • Verner Bentzen, Ejer, Bentzen Consulting

Er du i tvivl, eller ønsker du flere informationer, så kontakt Poul Henrik Due: phd@detduer.dk eller 30 66 61 26 eller se mere på www.teknologisk.dk.

Du kan også læse mere i denne artikel.


Datoerne for uddannelsen i 2023 og foråret 2024 er:

Forårsholdet 2023: 6. februar til 19. juni

Efterårsholdet 2023: 28. august til 15. januar 2024

Forårsholdet 2024: 5. februar til 17. juni

Har du spørgsmål?

Spørg efter det, du ikke kan læse her. Ring til mig, Poul Henrik Due, eller send mig en mail.

Kan jeg ikke levere det efterspurgte, har jeg et stort netværk af dygtige og erfarne personer.

Den lille virksomhed med det store netværk.

Stor ekspertise i rådgivning, undervisning og facilitering for offentlige og private virksomheder.

Har du spørgsmål?

Ring til mig via nummeret herunder eller send en mail til phd@detduer.dk.

Henvendelser besvares hurtigst muligt.